Vergelijken van detaillering van de McLaren
De detaillering van de MR Slotcar is vele malen beter dan de detaillering van de Ninco. Eigenlijk ziet de Ninco er maar
plastic achtig uit terwijl de MR Slotcar er gewoon mooi uitziet. De verschillen kunnen goed gezien worden bij de koplampen,
achterlichten, lichtinlaten aan de zijkant, gril aan de voorkant enz.
Winnaar op detail:
Vergelijken van lengte van de McLaren
De McLaren F1 GTR van Mossetti Racing ziet er op bovenstaande foto's langer uit. Als naar de lente gekeken wordt
dan is de Ninco 135,6 mm lang en de MR Slotcar 141,3 mm. Met een schaal van 1:32 komt de Ninco op 4339 mm en de
MR Slotcar op 4522 mm. De echte McLaren F1 GTR heeft een lengte van 4367 mm, tenminste als van het model van 1996
wordt uitgegaan. Dit geeft aan dat de lengte van de Ninco beter overeenkomt met de echte McLaren F1 GTR.
Winnaar op lengte:
Vergelijken van hoogte van de McLaren
De hoogte van de McLaren F1 GTR van Ninco ziet er op bovenstaande foto's iets hoger uit. Als naar de hoogte gekeken wordt
dan is de Ninco 35,5 mm hoog en de MR Slotcar 33,5 mm. Met een schaal van 1:32 komt de Ninco op een hoogte van 1136 mm en de
MR Slotcar op een hoogte van 1072 mm. De echte McLaren F1 GTR heeft een hoogte van 1090 mm, tenminste als van het model van 1996
wordt uitgegaan. Ditmaal komt de MR Slotcar beter overeen met de echte McLaren F1 GTR.
Winnaar op hoogte:
Vergelijken van breedte van de McLaren
Vanaf de voorkant is niet goed te zien of er verschillen zijn met de breedte van de auto. Om dit toch duidelijk te krijgen
worden de achterkanten tegen elkaar gezet. Op deze manier is duidelijk te zien dat de Ninco breder is tov de MR Slotcar.
De Ninco is 63,8 mm breed en de MR Slotcar is 62,7 mm breed. Uiteraard gaan we ook deze weer vergelijken met het origineel.
De Ninco komt dan op een breedte van 2042 mm en de MR Slotcar komt op een breedte van 2006 mm. De echte McLaren F1 GTR heeft
een breedte van 1900 mm. Eigenlijk wijken beide auto's hier wel vanaf maar dan komt de MR Slotcar toch het beste in de buurt.
Winnaar op breedte:
Vergelijken van velgen en banden
Hier kan ik eigenlijk kort over zijn. De velgen van de Ninco bestaan uit 1 kleur terwijl bij de MR Slotcar verschillende
kleuren zijn gebruikt. O.a. wielmoer heeft een andere kleur en ook de tekst op banden zijn mooi afgewerkt.
Winnaar op velgen met banden:
Vergelijken van het rijgedrag van de McLaren
De motor van de Ninco is al oud en heeft daardoor weinig power. De McLaren van MR Slotcar heeft ook nog eens de
motor in anglewinder opstelling tegenover de inline opstelling van Ninco. De MR Slotcar trekt sneller op, rijdt beter
en de auto heeft een betere wegligging.
Winnaar op rijgedrag en wegligging:
Ninco McLaren F1 LM | MR Slotcar McLaren F1 GTR | |||
![]() |
Ninco | MR Slotcar | ||
![]() |
McLaren F1 LM | McLaren F1 GTR | ||
![]() |
1997 | 2015 | ||
![]() |
50142 | MR10450 | ||
![]() |
Ninco NC-1 | Scaleauto SC-0025 | ||
![]() |
15.700 rpm | 21.500 rpm | ||
![]() |
74 g/cm | 300 g/cm | ||
![]() |
Inlin | Anglewinder | ||
![]() |
Profiel | Slicks | ||
![]() |
135,6 mm | 141,3 mm | ||
![]() |
63,8 mm | 62,7 | ||
![]() |
35,5 mm | 33,5 mm | ||
![]() |
84 mm | 89 mm | ||
![]() |
26 gram | 20 gram | ||
![]() |
82 gram | 88 gram | ||
![]() |
Goed | Excellent | ||
![]() |
Goed | Superieur |
EIND CONCLUSIE:
Hier kan ik heel kort over zijn. De McLaren F1 GTR van Mossetti Racing wint bijna op alle vlakken en wordt dan ook de overduidelijke winnaar van deze vergelijking
